Martin Kuruc

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Radšej obchvat v BA ako diaľnica do KE!

 

Aj Vám dnes po prečítaní istého denníka pohlo kútikom? Ja som sa tiež pousmial. Chcem aj halu v BA, ale aj diaľnicu do KE. Ale čo chcem najviac? Kedže som z BA, tak OBCHVAT BA, o ktorom všetci teraz toľko píšu. Keby sme to chceli zobrať v globále, obchvat v Bratislave bude predsa slúžit aj pre košičanov J .

Ale teraz vážne. Minulý rok v parlamente predložili poslanci Zvonár, Rafaj a Jasaň dlhoočakávaný zákon o Bratislave. V mojom pozmeňovacom návrhu som žiadal, aby Bratislava, ako hlavné mesto SR,  dostávala každoročne mimoriadne pridelené finančné prostriedky zo štátneho rozpočtu na zabezpečenie funkcií mesta, vyplývajúcich z tejto funkcie. Bolo to presne 0,25 % zo štátneho rozpočtu, čo je asi 1 mld Sk, teda vyše 33 mil. €. A práve tieto finančné prostriedky mohli byť zdrojom na začatie výstavby toľkospomínaného a NUTNÉHO obchvatu.

Pod môj pozmeňujúci návrh sa podpísalo len 15 poslanocv NR SR. Návrh samozrejme neprešiel. Môj návrh nepodpísal žiadny predseda strany. A teraz, pred voľbami, každý vykrikuje, aký je obchvat v Bratislave dôležitý.

Dávam si otázku: Je obchvat v Bratislave potrebný?  V dnešnej dobe? Dobe krízy? V dobe, keď musíme šetriť verejné financie? Odpovedám: ÁNO. Obchvat je priam nutný.

Dotýka sa to celeho bratislavského, trnavského a sčasti aj obyvateľov nitrianskeho kraja. Zo všetkých týchto krajov denno-denne cestujú ľudia za prácou. A všetci títo ľudia vedia, že obchvat je NUTNOU záležitosťou. A vedia to aj všetci moji kolegovia poslanci i neposlanci. Neberiem to ako predvolebné reči. Ale náš zámer do budúcna, blízkeho budúcna.

Tento problém sa síce týka celého mesta, ale najviac „postihnuté“ časti sú Vrakuňa a Ružinov. Tie nekonečné rady čakania na zelenú na Gagarinke, Bajkalskej a Prievozskej. Kto zažil a zažíva každý jeden pracovný deň, vie o čom hovorím. A riešenie v nedohľadne.

A prečo to teraz spomínam? Lebo naozaj chcem radšej ten OBCHVAT ako diaľnicu do KE! Nebolo by to OK? 


Bratislava | stály odkaz

Komentáre

  1. cesta do BA < z KE>
    Ako vychodniar a sviatocny dialkovy sofer do BA by som si zelal jednoznacne to, aby sa dialnice spoplatnovali podla pouzivania.
    Ide o to ze ak pouzijem "dialnicu" z akoze KE do BA parkrat do roka tak mam na vyber.
    Bud si zaplatim rocnu znamku tak ako kazdodenny pouzivatel zo zapadneho slovenska alebo si kupim tyzdennu. Stale vsak na cestu tam a spat.
    No neviem, myslim si ze dialnicu si uzivaju pracujuci a byvajuci z okolia Bratislavy skoro kazdodenne dochadzajuci obyvatelia zapadu slovenska. Ale rocna znamka je rovnako draha pre vsetkych.
    Uzivas kazdodenne a platis len raz. Alebo,
    Platis stale na niekoho kto si uziva a trapia ho semafory v BA.
    publikované: 26.10.2009 15:40:58 | autor: jano (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Len na okraj...
    1 mld. neexistujúcich Sk je asi 33,194 milionov EUR
    publikované: 26.10.2009 17:11:06 | autor: Martin (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. a co takto dialnica?
    Drahy autor clanku. Je az neskutocne ake mas tunelove videnie. A co takto v case krizy a recesie, co takto dialnica ktora pomoze azytku asi tak 4 a pol milionom ludom dostat sa rychlo na zapad ale hlavne podporit stredne a vychodne regiony ktore potrebuju preste tuto infrastrukturu aby investori boli vobec ochotni zvazit investovanie na slovensku? hmm? ci si myslis ze odbremenenie bratislavy a asi pol trnavskeho kraja ma vacsi vyznam ako tak nevyhnutna a potrebna podpora tri stvrtiny slovenska?
    publikované: 26.10.2009 17:56:24 | autor: M.V. (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. aj my chceme
    v Košiciach obchvat okolo mesta a aj ide na Slovensku.
    publikované: 26.10.2009 17:58:58 | autor: sm (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. RE: aj my chceme obchvat a dialnicu
    vsak si postavte ked budete tolko tvorit HDP ako Bratislava tak stavajte co chcete....asi ste nikdy rano alebo popoludni v Ba nejazdili potom by ste videli ake to tu je...aj ja som za obchvat Ba a mal tu byt uz davno, Dzurinda ho mal postavit ale ten len sluboval ako aj dvojnasobne platy....tiez to bol vychodnar....a pchal peniaze len a len na vychod.
    publikované: 26.10.2009 18:07:13 | autor: jano (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. nie som z BA ani z KE
    nie som ani z jedneho mesta ... ale kvoli mojim aktivitam absolvujem cestu BA-KE aj parkrat do mesiaca ... ano bolo by to pekne mat dialnicu do KE ... no ale budme realisti ... do nitry sa da dostat rychlo, potom je tam kus plnej cesty okolo zlatych moraviec az po ziar nh. ... to je fakt blby a prehusteny usek, ale uz sa stavia, co ma tesi ... no a potom do zvolena je to rychle ... no a za zvolenom je mrtvo ... este tak po detvu nejake auta, za detvou je uz prazdno ... ano bolo by to fajn, keby je tam dialnica ... no ale zase tak moc ju netreba, obcas je tam rovinka, kamiony sa daju predbehnut a zase to ide rychlo ... az do kosic ... takze naco tam bude dialnica ... iba kvoli komfortu, alebo je naozaj nutna ????

    opacny smer je vyrazne horsi ... smerom do BA, za trnavou je to zufale ... najma rano ... to sa stale vlni doprava, pridava sa, brzdi sa ... chvilu rychlo, chvilu pomaly, chvilu sa stoji kvoli havarke ... snad tie 3 pruhy pomozu ... no ale ked sa prezije tento usek, tak sa pride k avionu a stoji sa zase smerom na pristavny most ... no a casto sa naozaj stoji ... stravit tak polhodinu nie je ziaden problem ... obcas aj hodinu ... takze to je ten usek, kde si myslim, ze treba naozaj zabrat ... tam sa nejde 60-80kmh ako smerom na kosice ... tam sa ide iba 10-20kmh, tam sa ide obcas 0kmh ...

    nechcem vychodnarom krivdit, ale stavat cesty treba tam, kde sa vela jazdi, kde je vela aut, kde doprava stoji ... nie tam kde by sa mohlo ist o kusok rychlejsie ...
    publikované: 26.10.2009 19:36:56 | autor: pepo (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. obchvat ťi diaľnica?
    načo v Ba obchvat, keď všetci mieria do BA. lepšie by bolo zkvalitniť mestskú a prímestskú dopravu.
    Ďiaľnica BA - KE je nevyhnutná pre celú republiku a na rozdiel od Pepa som aj na tej ceste videla autá. A zápchy na ceste Trnava - Bratislava? to ste mali kričať, keď sa stavala automobilka.
    Celé roky ste mali plno reči o Pragocentrizme a teraz je BA pupok sveta.
    publikované: 26.10.2009 20:36:41 | autor: východniarka (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. Martin :)
    nechceš východniarom krivdiť a predsa to robíš, či len provokuješ :) . Na východe nie sú väčšie, závody, nie je práca, tu nikto nechce investovať, lebo nie je vybudovaná kvalitná, vyhovujúca infraštruktúra . Takže treba vytvoriť podmienky aj pre východ, to je základ . O tom ani nehovoriac, že keď konečne aj na východe dostatok práce tak bude vás v BA menej , východniari ostanú doma :))
    publikované: 26.10.2009 20:56:41 | autor: iris (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. Prečo si myslite, že
    je husto v Bratislave, ale to je ich chyba. Keby rozdeľovali peniaze rovnomerne tak by tam tak husto nebolo. Prvá chyba sa stala pri rozdelení republiky, že Blava nemala byť hlavné mesto, ale to malo byť niekde v strede Slovenska. To by len boli úspory nákladov a PHM.,,,,
    publikované: 26.10.2009 21:25:41 | autor: Anto (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. :)...
    som vynechala slovo " bude ":) bude dostatok práce a mala som tam dať Martin a Pepo
    publikované: 26.10.2009 21:26:34 | autor: iris (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. obchvat
    Anebolo by lepšie keby sa niektore podniky presunuly po celom slovensku a nesralo sa všetko do bratislavy kolko by sa ušetrilo času ked musia ludia dochadzat z nitry trenčina pieštan trnavy za pracou do bratislavy a bratislavčania by začaly použivat bycikle ja osobne mam prešlapanu peši celu bratislavu a nie je to až take velke mesto ale načo by im potom boly tie auta nastavane pred činžiakmy a zaživat ti stresy či rano zaparkujem pred pracovyskom a večer hodinu hladat miesto pred domom tak im treba
    publikované: 26.10.2009 21:32:31 | autor: daniel (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. ekonomickemu analytikovi Janovi z BA
    dalsi Blavak byjuci sa do prs, ze kolko vyprodukuje BA HDP .. Chces nam porozpravat teoriu o tom, ze vsetky v BA sidliace firmy ako SPP, ... produkuju zisk iba v BA ? Trosku porozmyslaj ...Ze Dzurinda dal vsetko vychodu? SND za 4mld, Appollo za 4.5 mld, Sitina za 4.5 mld, NTC, Co postavil na vychode? Nic, este aj Steel Arenu postavili US STEEL ... Teraz mate toho zapadnarskeho komunistu Ficka, ktory z mojich dani ide postavit stadion pre tzv fanusikov z BA, aby dalej mohli vytrhavat sedadla a kricat celemu zbytku Slovenksa "Vitajte v meste". Ved ti slovanisticky fanuskovia su hanbou ...Cele slovensko moze byt rado, ze vychodniari postavili tuto republiku na nohy, nie vas zapadniarsky komunista ... A ano, dialnica na vychod je potrebna kvoli investorom .. po krize bude dalsia vlna investicii a ked nebude dialniac, na vychod pride opat minimum ...
    publikované: 26.10.2009 23:28:57 | autor: fanusikSVK (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. ekonomickemu analytikovi Janovi z BA
    dalsi Blavak byjuci sa do prs, ze kolko vyprodukuje BA HDP .. Chces nam porozpravat teoriu o tom, ze vsetky v BA sidliace firmy ako SPP, ... produkuju zisk iba v BA ? Trosku porozmyslaj ...Ze Dzurinda dal vsetko vychodu? SND za 4mld, Appollo za 4.5 mld, Sitina za 4.5 mld, NTC, Co postavil na vychode? Nic, este aj Steel Arenu postavili US STEEL ... Teraz mate toho zapadnarskeho komunistu Ficka, ktory z mojich dani ide postavit stadion pre tzv fanusikov z BA, aby dalej mohli vytrhavat sedadla a kricat celemu zbytku Slovenksa "Vitajte v meste". Ved ti slovanisticky fanuskovia su hanbou ...Cele slovensko moze byt rado, ze vychodniari postavili tuto republiku na nohy, nie vas zapadniarsky komunista ... A ano, dialnica na vychod je potrebna kvoli investorom .. po krize bude dalsia vlna investicii a ked nebude dialniac, na vychod pride opat minimum ...
    publikované: 26.10.2009 23:51:51 | autor: fanusikSVK (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. som Blaváčka
    ale v tomto prípade si myslím, že je priam hanbou, keď dialnica na Slovensku končí niekde v polovici. Nie. Naprieč krajinou má byť dialnica, spájajúca celý národ. Áno, Ba je preexponovaná autami, ale nie z nutnosti, ale z našej pohodlnosti. Je príjemné cestovať autom, počúvať v teple hudbu a nikto ti nechrchle za krk, ako v mhd. . Daň za toto pohodlie sú zácpy a prepchaté cesty. Ak ti to prekáža, sadni na električku! Na jednej strane chceme byť svetoví a stavať Las Vegas, na druhej strane budeme ako Ukrajina bez kvalitných ciest? Nemám na východe nikoho, okrem blogerov, pohybujem sa po Ba a okolí, ale plne si uvedomujem potrebu dialnice do Košíc. Alibistické rečičky pred voľbami mám v paži....
    publikované: 27.10.2009 07:00:52 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  15. som z východu.. a cestujem na západ pramalo.. práve pre tu aroganciu,
    ktorú cítim aj z tu popísaných komentov..

    ALE..

    ak produkujete to vysoke HDP v Blave, tak si tam stavajte,čo chcete.. Ale štát nech sa postara o poriadne prepojenie aj s východom,aby sme mohli to vysoke HDP produkovať aj tu.. na východe.. A aby nemuseli východňari produkovať to HDP za Blavakov.. kua..
    publikované: 27.10.2009 08:38:42 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. Skvely nazor p. Kuruca
    Som bratislavcanka, a preto urcite vidim prioritu v obchvate BA s porovnanim dialnice do KE. Presne tak ako ktokolvek z ineho mesta, som za vylepsenie mesta v ktorom travim 90 % casu. S dopravou v BA je to kazdym dnom horsie, preto je nulty obchvat nevyhnutnym... Pan Kuruc ma na tuto problematiku skvely nazor. A preto mu FANDIM. Celemu jeho timu:-))
    publikované: 27.10.2009 10:02:19 | autor: coco (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. Konecne pre BA
    V kazdom hlavnom meste je doprava vyriesena, samozrejme okrem nasej BA. Preto treba vyriesit tuto situaciu, so vsetkym co k tomu patri a teda s obchvatom zacat. Potom by bolo vhodne doriesit aj ostatne mesta na uzemi SR. Ale treba uznat, ze BA je z tohto pohladu prvorada!
    publikované: 27.10.2009 10:08:26 | autor: jazz (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. ???
    No tak ja nerozumiem teda už asi ničomu. Východniari kydajú na Bratislavčanov, Bratislavčania na Východniarov... načo? Podľa mňa, pre východ je dôležitá diaľnica, pre BA zasa obchvat, miešať tieto dve veci dohromady je hrozná chyba. Bratislava je hlavné mesto Slovenska, kde žijú okrem Oravanov, Východniarov, Bratislavčanov, Maďarov a Rómov v prvom rade občania Slovenskej Republiky a tak by sme sa mali aj chovať. Druhý fakt je ten, že sme všetci do jedného Európania. Nech sa pozerám na obchvat ako rodený Bratislavčan, alebo Európan, vychádza mi jediné. Je nutný. Tie tliachaniny vyššie len svedčia o zabzdenosti niektorých ľudí. Nie je to o Bratislave ako ľuďoch, čo sa tu narodili, ale o Bratislave ako meste a to by si ľudia mali uvedomiť, na celom Slovensku, že je to ICH hlavné mesto a že žiadne iné mesto na Slovensku nemá takú výhodnú polohu ako BA . Zažil som, ze človek z Popradu dokáže jedným dychom tvrdiť, aký je „Slováčisko“ a vzápätí nezabudne hodiť nejakú poznámku o "Blavákoch". Tak potom aký je to Slovák, keď si neväzí svoje hlavne mesto??? To že je Bratislava hlavným mestom SR je pochopiteľné, veď bola korunovačným mestom a hlavným mestom Uhorska. Ak chce niekto teraz zaargumentovať tým, že sa má Bratislava teda pripojiť k Maďarsku, tak len uvediem že, v Bratislave žije 88,9% Slovákov. Takých istých Slovákov, ako v Košiciach, Prešove, Námestove, Martine, Žiline... skratka Slovákov. Keď sa neprestaneme medzi sebou rozdeľovať na rôzne podskupiny lepších a este lepších Slovákov a "Blavákov" tak tu jednotnú reč nikdy nenájdeme a dobre tu bude len v našich snoch. Pôjdem k voľbám do VUC a budem voliť tak, ako mi káže svedomie. Budem voliť ľudí o ktorých si myslím, že urobia pre Bratislavu ako európske a hlavné mesto Slovenska to najlepšie, pretože mi veľmi záleží na tom, čo si povedia návštevníci Slovenska, keď budú v jeho hlavnom meste, je to odraz celej krajiny.
    publikované: 27.10.2009 10:36:23 | autor: Mako (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. ???
    pri čítaní komentárov som mala pocit, akoby mi niekto lial horúcu vodu na hlavu.... veľmi nepríjemný pocit... :( pripomenulo mi to to staré "človek človeku vlkom..."
    Úľavu priniesol až posledný komentár, k tomu sa bez výhrad pripájam aj ja .... bolo by načase, keby sa ľudia konečne zbavili tej nepochopiteľnej "traumy" z hlavného mesta, ktorým, či chcú, či nechcú je Bratislava... tento post jej je daný históriou aj geografickou polohou.
    publikované: 27.10.2009 14:42:51 | autor: darina (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. ???
    Posledne 2 nazory vystihuju podstatu veci. Tiez sa pripajam k nazoru, ze BA je hlavne mesto a tak by sme sa k nej mali aj stavat a chovat... VUC volby su o mestach a regionoch, preto ich nesmieme podcenovat. Aj ja som rozhodnuta ist volit, a budem volit to spravne pre BA. OK:-)))
    publikované: 27.10.2009 15:03:12 | autor: lucy (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. darinka,
    ... nepríjemný pocit si mala mať už z úvodného článku, kde Bratislavčan nevie pochopiť, že aj východ je súčasťou Slovenska. Ja nemám nič proti tomu aby v BA stávali pekné, užitočné a dôležité veci, ale nechápem prečo treba do toho hneď zamontovať východ ? A keď sa ozvú ľudia z východu aby povedali svoj názor tak im povieš, aby sa sa zbavili tej" nepochopiteľnej traumy z BA ." Si myslím, že to nie je trauma, ale reakcia na nepochopiteľné porovnania dôvodov a súvislosti, ktoré sa v článku vyskytli..... mne to všetko pripomína paťomkinové dedinky, alebo lákavú výkladnú skriňu a prázdny obchod ..........
    publikované: 27.10.2009 17:53:49 | autor: iris (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. IRIS
    No neviem, ja som mal z clanku zmiesane pocity, ale v konecnom dosledku, po dlhom uvazovani mi to zacalo davat zmysel. Pise sa tam o 0,25% viac z rozpoctu pre BA, to beriem, aj ked niesom Bratislavcan. Ved je to hlavne mesto, vacsina penazi sa robi a investuje prave tam, tak preco by sa vsetci mali poskladat a zadlzit za niekolko vela kilometrov dialnice a popri tom by sa zanedbala dopravna situacia v hlavnom meste? Ved nech si Bratislava pozhana financie na obchvat a nech ho spoplatni, pri com by peniaze isli do pokladne mesta. V mnohych krajinach je bezne, ze sa useky ciest, ktore boli financne narocne, extra spoplatnuju (mosty, tunely). Tak preco nie Bratislava? Len to by potom zasa ludia co niesu z Bratislavy kricali, ze preco si maju platit aj dialnicnu znamku aj poplatok za obchvat.... takze, nikomu nevyhovies.
    publikované: 27.10.2009 20:03:57 | autor: Juraj (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. to, že nemáme diaľnicu z BA do KE
    je hanba tohto štátu a snáď aj toho štátu predtým,...a zaujímavé je, že vždy sa nájde niečo dôležitejšie, ako napríklad teraz pán Martin Kuruc, obchvaty potrebujú každé mestá, ale veď ich najskôr spojme a potom si budujme obchvaty, možno by tá BA nebola taká preplnená, keby ostatok cestnej infraštruktúry bol v poriadku
    publikované: 01.11.2009 15:46:00 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  24. potrebné je
    prepojenie dialnicou cez celú republiku, aby bolo investovanie vo veľkom aj ny východe/čomu veľmi neverím pre ľudské zdroje/, aby bolo pohodlné cestovať na dovolenku, alebo výlety a nie prísť do "Raja" po jednosmerke šírky 2m a nemať sa kde otočiť, , strácate na pohode a aj dobrom pocite, ktorý ste získali, ale je dôležitý aj obchvat Bratislavy. Veď ak vy cestujete 1 hodinu po dialnici do BA a potom strácate ďalšiu hodinu prešľapovaním na mieste, ide vás poraziť a ešte aj naviac znečisťujete "klímu", ako keby ste len prefrčali.
    Som stredoslovenka, takže nechápem, tie národnostné popoťahovania. Kto koho "nasilu" drží alebo volá , aby v Ba zostal bývať?
    publikované: 01.11.2009 19:28:55 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014